مصاحبه آرشیو خبر ها
شاهزاده مارکیزیو ، سرمشقی برای یوونتوس

شاهزاده مارکیزیو ، سرمشقی برای یوونتوس

تک خالِ زاده و پرورده ی سیاه و سفید ، مجبور شد بر مشکلات مصدومیتش غلبه کند و با یک نقش غریبه تطبیق پیدا کند تا نشان دهد که مهره ای غیرقابل جایگزین برای الگری است.تجزیه و تحلیل به وسیله ی گاتزتا دلا اسپورت ، میرکو گراتزیانو

مارچلو لیپی ، مربی تیم ملی ایتالیا زمانی در وصف آندره آ‌ پیرلو بزرگ گفته بود که او : "رهبر خاموشی است که تفاوت ایجاد می کند."

همین حرف را می توان در مورد هم تیمی سابقش کلودیو مارکیزیو هم گفت ، این بازیکن مصمم یوونتوس می تواند تا سال ها الگویی برای نظم ، شجاعت و مقدم شمردن صلاح تیم برعلاقه ی خودش باشد. پیشنهادات تیم های لیگ برتر انگلیس نتوانست نوسانی در وفاداری به بانوی پیر ایجاد کند.او کسی است که از زمانی که در قامت پسری کوچک لباس نامور سیاه و سفید را بر تن کرد ، سوگندی برای وفادارای ابدی یاد کرده بود.

شکست یوونتوس برای جانشینی پیرلو در این فصل باعث شد که این هافبک 'خارج از پست اش' به عنوان یک رجیستا -هافبک بازی ساز جلوی مدافعین - به کار گرفته شود ، او نه تنها هرگز شکایت نکرده ، بلکه به نظر می آید این چالش جدید را با آغوش باز پذیرفته است.

وظیفه ی جانشینی پیرلو در ابتدا به هرنانس سپرده شد اما او نتوانست عملکرد قابل قبولی به جای بگذارد و ماریو لمینا هم نشان داد که برای چنین پستی بیش از اندازه خام و بی تجربه است.در نتیجه ، مارکیزیو این مسئولیت را بر عهده گرفت.او شاید هنرمندی و یا فوت وفن های پیرلو را در این پست نداشته باشد ، اما به همان اندازه موثر است.توانایی او برای حفظ تکانه ی بازی با پاس های کوتاه و تمیز توانسته تمپو ای که شاید بیشتراز هرچیزی مورد نیاز یوونتوس بود به بازی بانوی پیر برگرداند.

با توجه به انضباط و احتیاطی که بازی کردن به عنوان یک رجیستا نیاز دارد ، کیفیت بسیار بالاتر او در نقش یک هافبک باکس تو باکس کمرنگ شده است.یکی از خصوصیات اصلی او نفوذ از عمق و شرکت در حرکات پایانی تیم در زمان حمله است ، اما محدودیت او در پیشروی باعث شده که هنوز در این فصل موفق به گلزنی نشده باشد.شاید به همین دلیل است که یوونتوس در ژانویه به دنبال یک رجیستای دیگر می گردد ، تا به این طربق بتواند مارکیزیو را به نقشی که برایش آشناتر است برگردانند.اور بانگا بازیکن تیم سویا به عنوان جانشینی احتمالی ذکر شده است.

فائق امدن مارکیزیو بر مشکلات مصدومیت و بازگشتش به تیم ، به رنسانس یوونتوس همزمان شد.در 16 بازی که مارکزیزیو از ابتدا به میدان رفته بود ، انها ۱۱ پیروزی ، ۴ تساوی و تنها یک شکست از سویا در لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کرده اند. شاید پائولو دیبالا گلزنی می کند و پل پوگبا تحسین همه را بر می انگیزد ، اما مارکیزیو مهره ای حیاتی در تیم ماسیمیلیانو الگری است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: